Alžběta Vintrová: O češtině s nadhledem

Sociální sítě a reklama

Sociální sítě

Možnosti reklamy na Internetu se proměňují prakticky neustále. Největší změny ale přišly v posledních letech s rostoucí popularitou sociálních sítí. Před několika lety byly svatým grálem linkbuildingu záložkovací platformy jako reddit.com, www.linkuj.cz apod.

Dnes se marketéři a SEO specialisté zaměřují na sociální sítě. A ve firmách, kde se ještě nedávno utrácely obrovské částky za PPC reklamu, se nyní rozpočty vyhrazují spíše na inzerci na sociálních sítích. V čem jsou nové formy reklamy tak výjimečné a proč se vyplatí věnovat jim pozornost?

Co to jsou sociální sítě

Facebook, Instagram, Twitter, či YouTube – sítě, které všichni známe a pravděpodobně i používáme, slouží k setkávání lidí na internetu, ke komunikaci, ale také ke sdílení zážitků a obsahu. Fungují na základě interakce mezi lidmi v reálném čase.

Původně byly sociální sítě určené k „setkávání se“, chatování a diskuzím, nyní jsou nejen komunikačním prostředkem, ale také zdrojem zábavy a způsobem trávení času. Marketérům slouží sociální sítě jako platforma pro propagaci obrazu firmy určeného primárně pro webové stránky i jako místo pro zveřejňování vlastního optimalizovaného obsahu.

Hlavním cílem komunikace na sociálních sítí je tak tyto dvě formy vhodně propojit.

Proč se vyplatí být na sociálních sítích aktivní?

Důvodů, proč být aktivní na sociálních sítích, je velké množství. My jsme pro vás vybrali ty nejzajímavější a nejrozumnější z nich. 

1) Na sociálních sítích je velké množství uživatelů

Sociální platformy zažívají své zlaté období. Jen na Facebooku je v současné době aktivních 4,8 milionů českých uživatelů, tedy téměř 50 % populace! Když budete ve svém podnikání využívat vhodnou kombinaci sociálních sítí, můžete navíc oslovit širokou skupinu lidí. Dostanete se i ke specifickým cílovým skupinám, ke kterým byste se na jiných platformách dostávali pouze těžko.

2) Sociální sítě vyžadují velmi malé investice

Pokud na inzerci na sociálních nemáte rozpočet… pak ho prostě nemáte a neznamená to, že nemůžete uspět. Zatímco u PPC vás nulové či nízké investice prakticky vyřadí ze hry, na sociálních sítích si uživatele můžete získat i vhodnými příspěvky. A vhodně nastavená placená inzerce vás může stát jen velmi málo, a přesto bude efektivní!

3) Sociální sítě podpoří prodeje a zafungují i v SEO

Chcete zvýšit povědomí o značce, navýšit počet prodejů nebo intenzivně pracujete na faktorech SEO optimalizace pro vyhledávače? Pak se zaregistrujte na relevantních sociálních sítích.

Přes sociální platformy můžete upevnit pozici své značky (a spojit ji například se specifickým tónem komunikace či grafickým stylem), poslat návštěvníky přesně tam, kde je chcete mít (například do určité kategorie zboží), a zvýšit svou pozici ve vyhledávačích.

Tak silná je moc těchto krátkých příspěvků doplněných obrázky a emotikony. Dobře si ale promyslete, než nějaký tón komunikace zvolíte. Jakmile se pro něj rozhodněte, měli byste se ho držet.

4) Sociální sítě jsou příhodným místem pro komunikaci

Webová stránka je z hlediska obsahového marketingu skvělá, ale působí neosobně, e-mail zase moc formativní. Pokud chcete s uživateli komunikovat rychle a v reálném čase a dodat příspěvkům přátelský a osobní nádech, je využití Facebooku, Instagramu či Twitteru skvělá volba. 

Jaké formy reklamy můžete využívat?

Možností reklamy a placené propagace na sociálních sítích je celá řada, nejvíce pozornosti však v současnosti budí propagace na Facebooku a Instagramu. Reklama na Instagramu je relativní novinkou, kterou se firmy i specialisté teprve učí používat. Reklama na Facebooku je oproti tomu již evergreenem.  Ale evergreenem vyzkoušeným a fungujícím.

Facebookové reklamy

Facebook nabízí více druhů reklam, mezi ty nejznámější patří standardní Facebook Ads (tedy krátké, textové, či obrázkové inzeráty) a Sponsored Stories (možnost podpory konkrétního příspěvku).

Novinkou v oblasti reklamy na této sociální síti jsou pak tzv. Facebook Lead Ads. Pomocí placené reklamy tak můžete uskutečnit celou škálu cílů: nasbírat více lajků u příspěvku, nalákat uživatele na své stránky, a povzbudit je tak ke koupi daného produktu atd.

A díky tzv. Facebook pixelu máte možnost dokonale propojit webové stránky s reklamami při cílení na návštěvníky webu či sledovat různé konverze na stránkách. 

Instagramové reklamy

Reklamy na Instagramu jsou oproti facebookovým poměrně specifické. Na rozdíl od jejich facebookových sestřiček se u nich nemusíte trápit s textem, tvoří je zejména obrázky, případně video.

I možnosti, kam dále poslat uživatele, jsou podstatně skromnější. Lze využít odkaz na web, nabádat k instalaci mobilní aplikace či zhlédnutí videa. Výborně se však hodí na propagaci brandu firmy

Nyní máte základní informace o tom, jak sociální sítě a propagace na nich fungují. Chcete se ale o reklamách dozvědět více a začít je využívat i pro svůj projekt nebo podnikání? Stáhněte si náš bonusový obsah: Reklamy, které fungují: tipy a průvodce nastavením

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek