Všeobecné obchodní podmínky
pro nákup služeb a produktů podnikatelky Mgr. Alžběty Vintrové

 

Poskytovatelka:

Mgr. Alžběta Vintrová
Bratří Sousedíků 6025
IČO 02941112
E-mail: alzbeta@alzbetavintrova.cz
Podnikatelka zapsaná v živnostenském rejstříku

(dále také jen „poskytovatelka“)

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro prodej korektorských a copywritingových služeb a online produktů poskytovatelky Alžběty Vintrové (dále jen „poskytovatelka“), prostřednictvím internetu, a to na základě online objednávky učiněné na webu www.alzbetavintrova.cz, sjednané e-mailem či prostřednictvím dalších kanálů.
  1. Tyto všeobecné smluvní podmínky vymezují práva a povinnosti poskytovatelky a zákazníka, doplňují uzavíranou smlouvu (objednávku) a jsou pro tento smluvní vztah závazné.
  1. Zákazník při smluvním vztahu s poskytovatelkou souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.

II. Objednávka a uzavření smlouvy

  1. Smluvní vztah (uzavření smlouvy o poskytování služeb) mezi poskytovatelkou a zákazníky vzniká potvrzením doručené objednávky, které poskytovatelka zašle zákazníkovi na jeho e-mailovou adresu, nesjednají-li smluvní strany jinak.
  1. Uvede-li zákazník v objednávce své IČO a fakturační údaje, a tedy zamýšlí využít služby či produkty poskytovatelky v rámci své podnikatelské činnosti, nebude na něj pohlíženo v rámci smluvního vztahu jako na spotřebitele a jeho smluvní vztah s poskytovatelkou bude posuzován jako smluvní vztah dvou podnikajících osob. V opačném případě se má za to, že zákazník je v postavení spotřebitele, a na vztah s poskytovatelkou se uplatní ujednání z. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  1. Webové stránky poskytovatelky či její další prezentace na webu obsahují seznam a popis nabízených služeb a produktů včetně uvedení cen či rozsahu služeb a produktů a případně zvláštních podmínek pro jejich využití.
  1. Zvolenou službu či produkt zákazník na webové stránce, kde vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní internetových stránek poskytovatelky, nebo zašle e-mail či požadavek prostřednictvím formuláře na webových stránkách, a využije tak způsoby, které poskytovatelka v popisu svých produktů a služeb na svém webu stanoví.
  1. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o objednávané službě či produktu a povinné údaje k vyplnění pro účely uzavření smlouvy a fakturace.
  1. Poskytovatelka bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky zákazníkovi potvrdí přijetí objednávky e-mailem na e-mailovou adresu zákazníka.
  1. Poskytovatelka není povinna přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato výhrada se sjednává zejména pro osoby, které podstatným způsobem porušily práva či oprávněné zájmy poskytovatelky, jí spřízněných osob či tyto obchodní podmínky.
  2. Poskytovatelka si vyhrazuje právo neposkytnout služby prezentované v rámci jejích internetových služeb, pokud nejsou aktuálně dostupné.

 

III. Cena a platební podmínky

  1. Zákazník získává přístup ke službám či produktům po zaplacení plné stanovené ceny, není-li v objednávkovém formuláři či u popisu služby či produktu stanoveno jinak.
  1. Kupní cenu uhradí zákazník bankovním převodem na účet poskytovatelky.
  1. Poskytovatelka je oprávněna žádat úhradu zálohy. V takovém případě skutečnost sdělí zákazníkovi a vystaví proforma fakturu s pokyny k úhradě zálohy.
  1. V rámci akceptace objednávky je uvedena cena služby či produktu a způsoby její úhrady (bezhotovostním převodem, kdy se stanovuje lhůta splatnosti 10 dnů, není-li stanoveno v popisu služby či produktu jinak).
  1. Daňový doklad – fakturu vystaví poskytovatelka zákazníkovi po uhrazení celkové ceny a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka.
  1. V případě, že ze strany zákazníka nedojde k úhradě ceny do stanoveného data poskytnutí služby či produktu či do 10 dnů po její splatnosti, smlouva se od počátku ruší.
  1. Poskytovatelka může umožnit úhradu některých svých služeb po částech, pokud to v popisu takové služby (či její ceny) uvede. Poskytovatelka si vyhrazuje právo vázat úhradu ceny po částech na zpřístupnění určité části služby či zhotovení určité části díla, k nimž se část ceny vztahuje, s tím, že nedojde-li ve stanoveném termínu k úhradě další části ceny služby, nebude další část či části služby nadále zákazníkovi zpřístupněna či nebude ve zhotovení díla pokračováno.
  1. V případě, že poskytovatelka umožní úhradu ceny ve splátkách, je zákazník zavázán uhradit celkovou cenu produktů, služeb či díla. A v případě byť jediného prodlení se splátkou se stává splatnou celková sjednaná cena.

IV. Podmínky poskytování služeb

  1. Zákazník bere výslovně na vědomí, že o změnu termínu osobní či online konzultace (a to vč. „minikonzultace“), je možné ze závažných důvodů na straně zákazníka (např. nemoc apod.) požádat nejpozději 24 hodin před touto událostí. Změnu termínu lze využít pouze jednou v rámci daného produktu či služby, jinak termín bez náhrady propadá. Ve výjimečných případech je možné požádat o individuální domluvu, právo na změnu však nevzniká automaticky. Toto ujednání se nedotýká těch produktů a služeb, kdy jsou domlouvány hromadné online konzultace pro skupinu účastníků; v takovém případě je individuální změna termínů konzultací vyloučena.
  1. Pokud poskytovatelka vytvoří pro čerpání některých služeb či produktů pro zákazníky uživatelské účty (např. pro přístup k online kurzům), je zákazník povinen dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích k uživatelskému účtu a neumožnit jeho použití třetím osobám. Zákazník se dále zavazuje udržovat údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé.
  1. Poskytovatelka si vyhrazuje právo vyloučit zákazníka z účasti v online kurzu, vč. účasti ve facebookových skupinách poskytovatelky, či ze vzdělávací akcích, vč. online skupinových setkání, webinářů apod., pokud zákazník narušuje fungování skupiny, průběh akce či setkání (např. nevhodným chováním, urážením ostatních účastníků apod.). V případě vyloučení z důvodů uvedených v tomto odstavci nemá zákazník nárok na vrácení zaplacené ceny.
  1. Poskytovatelka si vyhrazuje právo poskytovat objednané služby či produkty pouze po dobu stanovenou v popisu konkrétní služby či produktu, kdy uvedená doba plyne od zaplacení objednávky zákazníkem, není-li stanoven konkrétní den začátku kurzu.
  1. V případě okolností na straně poskytovatelky, které spočívají v potřebě prodloužit poskytování doby objednané služby, je poskytovatelka oprávněna dobu poskytované služby prodloužit.

 

V. Dodací podmínky

  1. Poskytovatelka nabízí služby korektury a copywriting dle podmínek a za cenu, které jsou uvedené v popisu služby na webovém rozhraní. Termín dodání, rozsah poskytovaných služeb a případné další náležitosti sjedná poskytovatelka se zákazníkem individuálně a tuto dohodu stvrdí vzájemně v e-mailu. Součástí této dohody bude rovněž uvedeno ujednání o autorských právech (licenci), je-li předmětem objednávky autorské dílo. Nestanoví-li smluvní strany jinak, poskytuje poskytovatelka k autorskému dílu nevýhradní, místně a časově neomezenou licenci.
  1. Zákazník zakoupí online kurz za podmínek stanovených v popisů této služby na webu poskytovatelky. Při koupi online kurzu může poskytovatelka zákazníkovi po uhrazení ceny vytvořit uživatelský účet na webovém rozhraní a vygenerovat přístupové údaje k uživatelskému účtu, které zašle na e-mail, který uvedl zákazník v objednávce. V případě, že se kurz šíří jiným způsobem než prostřednictvím členské sekce, zašle zákazníkovi přístupové údaje k jiné platformě, jejímž prostřednictvím bude kurz dostupný, či e-maily. Po přihlášení s využitím přístupových údajů bude digitální obsah (online kurz) dodán zpřístupněním členské sekce či v rámci jiné platformy, a to obvykle ve lhůtě do tří dnů po zaplacení, není-li stanoven konkrétní den spuštění kurzu. Je-li to s ohledem na návaznost obsahu efektivní, budou jednotlivé lekce zpřístupňovány postupně, dle harmonogramu poskytovatelky.
  1. V případě, že bude nezbytné pro poskytnutí služeb popsaných v odst. 1 a 2 tohoto článku poskytnout vícepráce, které nebyly předmětem původní objednávky, učiní smluvní strany novou objednávku, ve které schválí rozsah a cenu víceprací, vč. termínu jejich dodání. Bez takovéto dodatečné, oběma stranami potvrzené objednávky, není poskytovatelka povinna vícepráce zahájit nebo dodat a rovněž neodpovídá za funkcionalitu produktů a služeb, je-li pro jejich bezvadné dokončení a předání vícepráce nezbytná. Poskytovatelka je oprávněna na vícepráce požadovat úhradu zálohy.
  1. V případě e-booků, které se stahují z webového prostředí, zašle poskytovatelka zákazníkům odkazy a další přístupové údaje, na jejichž základě si zakoupený produkt stáhnou. Podmínkou k zaslání odkazů či přístupových údajů je úhrada plné ceny produktu.
  1. Online či osobní konzultace (a to vč. konzultací v rámci jiných zakoupených produktů) se dodávají za cenu uvedenou v popisu služby na webovém rozhraní, popřípadě individuálně sjednanou, a dle podmínek uvedených tamtéž.
  1. V případě skupinových akcí (a to jak online, například webinářů, tak živých setkání) si poskytovatelka vyhrazuje právo zrušit vzdělávací akci při nižším počtu přihlášených či zásahu vyšší moci.
  1. Poskytovatelka výslovně stanovuje, že v případě zakoupení „balíčku“ služeb a produktů či jinak zvýhodněného či zvlášť sestaveného produktu sestávajícího z konzultací či obdobných služeb, se v případě nevyčerpání všech součástí (konzultací či individuálních lekcí apod.) z důvodů na straně zákazníka uhrazené prostředky za tyto součásti produktu nevrací. Cena je stanovená za celý produkt, nikoli za jeho (dosud vyčerpané) části. Pro možnost odstoupení ze strany zákazníka se uplatní ust. VI. 2 těchto podmínek.

 

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Poskytovatelka je oprávněna od smlouvy odstoupit, jestliže:
  • není možné z objektivních důvodů službu či produkt za původních podmínek poskytnout,
  • plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním,
  • zákazník podstatným způsobem porušuje tyto podmínky či smlouvu,
  • zákazník jedná nevhodným, urážejícím a podobným způsobem při užití webu a dalších služeb.

Odstoupení je účinné doručením oznámení zákazníkovi.

  1. Vzhledem k tomu, že v případě zakoupení online kurzů a e-booků poskytovatelka bezprostředně po uzavření smlouvy poskytuje zákazníkovi část či celé plnění (způsobem vylučujícím možnost navrácení plnění), či v případě úhrady ceny kurzu vyloučí z možnosti zakoupení kurzu další zákazníky pro limitovaný počet míst z důvodu osobní podpory, není možné ze strany zákazníka od smlouvy odstoupit. Z důvodu těchto okolností hodných zvláštního zřetele je u produktů a služeb nabízených prostřednictvím stránek www.alzbetavintrova.cz či dalších internetových služeb poskytovatelky vyloučeno užití ust. § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, a je tedy vyloučena možnost odstoupit ve lhůtě do 14 dnů od smlouvy uzavřené způsobem na dálku a požadovat vrácení celé uhrazené ceny. Pokud to bude u některých produktů a služeb s možností odstoupení od smlouvy jinak, tato skutečnost bude vždy v rámci jejich popisu na webu či v objednávce uvedena, případně bude uvedeno, jaká lhůta se pro odstoupení od smlouvy zákazníkovi poskytuje. Uvedené ujednání se uplatní jen v případě, je-li zákazník spotřebitelem.
  1. Poskytovatelka výslovně upozorňuje zákazníky, že možnost využití ust. § 1829 odst. 1 občanského zákoníku se uplatní, jen je-li zákazník spotřebitelem a neuplatní se ve vztazích mezi podnikateli.

VII. Reklamační podmínky pro nákup služeb

  1. Zákazník je oprávněn v souladu s ust. § 1914 občanského zákoníku uplatnit svá práva z vadného plnění, a to v případě, že poskytnutá služba či produkt vykazuje rozpor s jeho objednávkou, či pokud je dodaná služba technicky nedostupná či chybí-li její část. Vadu je povinen uplatnit u poskytovatelky e-mailem bezodkladně po jejím zjištění. V rámci reklamace poskytovatelka bezodkladně poskytne bezvadné plnění v souladu s objednávkou.
  1. V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit, v případě opakovaného výskytu vady nebo výskytu většího počtu vad má zákazník právo požadovat výměnu produktu za jiný, ve stejné hodnotě či s doplatkem navíc, umožňuje-li to charakter produktu, anebo od smlouvy odstoupit. V případě odstranitelné vady může zákazník požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z ceny.
  1. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vad na e-mailové adrese: alzbeta@alzbetavintrova.cz či písemně na adrese místa podnikání poskytovatelky.

VIII. Závěrečná ustanovení

  1. Poskytovatelka poskytuje službu v rozsahu a způsobem uvedeným v popisu služeb. Poskytovatelka neodpovídá za to, že po využití jí poskytované služby získá zákazník finanční či osobní prospěch nebo jiné konkrétní výhody a výsledky.
  1. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k jí poskytovaným službám a produktům, online kurzům, článkům, materiálům ke stažení a jejich jednotlivým součástem, mají-li charakter autorského díla, není-li v rámci webů uvedeno jinak.
  1. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k součástem online produktů, mají-li charakter autorského díla. Užití díla bez souhlasu poskytovatelky či v rozporu s udělenou licencí nebo nad její rámec či jakýkoli jiný neoprávněný výkon práv k dílům je zakázán. Zakazuje se zejména nedovolené kopírování, přebírání a šíření díla a další neoprávněné nakládání s weby, články, online záznamy, audiovizuálními díly a další.
  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Při řešení sporů mezi poskytovatelkou a zákazníkem je rovněž možné využít platformu pro řešení sporů online nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, jedná-li se o spotřebitelský spor.
  1. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě mezi poskytovatelkou a zákazníkem. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními všeobecných obchodních podmínek.
  1. Ustanovení o ochraně osobních údajů a nakládání s cookies naleznete v dalších sekcích webu poskytovatelky.
  1. Znění těchto všeobecných obchodních podmínek může poskytovatelka měnit či doplňovat a tyto změny jsou účinné zveřejněním nových všeobecných obchodních podmínek (jejich změn) na webu poskytovatelky. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, nastoupí namísto neplatných taková ustanovení, jejichž smysl se neplatným ustanovením co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti k 2. 1. 2023, kdy byly zveřejněny na stránkách www.alzbetavintrova.cz.

Mgr. Alžběta Vintrová